.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیةالله مهدوی کنی: نبش قبر سابقه نکنید

رييس مجلس خبرگان درباره دعوت رسمي از نماينده جبهه ايستادگي براي حضور در جلسات جبهه متحد اصولگرايي گفت: تا به حال نماينده‌اي از اين جبهه به صورت رسمي در جلسات حضور نداشته‌ است و ما از آن‌ها دعوت مي‌كنيم كه تصور نشود جبهه متحد مي‌خواهد تنها كار كند.

به گزارش ايسنا آيت‌الله مهدوي‌كني در حاشيه مراسم رونمايي از كتاب روشناي علم، در جمع خبرنگاران در رابطه با اعلام نماينده از سوي جبهه ايستادگي به جبهه متحد اصولگرايي اظهار كرد: دعوت آن‌ها براي حضور در جلسه از اين بابت است كه بتوانند اعلام نظر كنند، ولي بايد بدانيم كه جمعيت زياد در تصميم‌گيري‌ها مسائل را خراب مي‌كند، پس ما از آن‌ها خواستيم حضور داشته باشند تا نظرات‌شان را بيان كنند.

وي همچنين در پاسخ به پرسشي درباره مساله بيداري اسلامي و تلاش رسانه‌هاي خارجي براي مستندسازي و تخريب چهره مقام معظم رهبري گفت: واضح است كه حضور مقام معظم رهبري در صحنه‌هاي مختلف علم و انقلاب و تدبير و پيش بردن اهداف انقلاب اسلامي براي دشمن سنگين است، پس به دنبال اين هستند كه با فريب‌كاري چهره ايشان را به قول امام مشوه كنند.

مهدوي‌كني با بيان اين‌كه «دشمن تا به حال از اقدامات مختلف نظير تحريم، حمله، فحش و ... استفاده كرده ولي كارش بيش نرفته است» ‌گفت: حالا آن‌ها به صورت مستندسازي عمل مي‌كنند و وظيفه ما اين است كه كارهايمان را درست انجام دهيم و در برابر تبليغات عمل داشته باشيم، پس چه روحانيت، چه وزرا، چه نهادهاي فرهنگي مثل دانشگاه و حوزه‌هاي علميه بايد رهنمودهاي رهبري را به منصه ظهور برسانند و نشان دهيم كه آن‌ها مفتضح هستند و ما جلو هستيم چون من گفتم كه ما هستيم و اين كارها را خواهيم كرد.

وي همچنين در واكنش به برخي اظهارنظرها كه بر مبناي آن عده‌اي به وحدت اصولگرايان خرده مي‌گيرند و با استناد به سوابق برخي افراد حضور آن‌ها را در جبهه متحد زير سوال مي‌برند، گفت: منظور اين است كه مي‌گويند فلاني اين‌جا هست نبايد باشد و اين‌كه فلاني بايد باشد و من مي‌گويم كه نبايد از سوابق افراد نبش قبر كنند، چون نبش قبر در اسلام حرام است. پس مقصود من اين بود كه نبش قبر نكنند بلكه جنبه‌هاي مثبت افراد را بنگرند تا از نيروهاي مفيد بتوانيم استفاده كنيم. همانطور كه مقام معظم رهبري در جذب حداكثري تاكيد داشتند بتوانيم نيروهاي خوب را جذب و بعضي نقاط ضعف را با كار جمعي اصلاح كنيم.

مهدوي‌كني همچنين در رابطه با بحث جمهوريت، نظام پارلماني و رياستي و اين‌كه شما شرايط امروز كشور را با چه نظامي سازگار مي‌دانيد، گفت: بنده شرايط را با نظام فعلي سازگار مي‌دانم، البته ممكن است زماني براي نظام رياستي زمينه فراهم شود و آقا نيز به اين موضوع اشاره كردند كه خيال نكنيد بدعت است و اين هم نوعي از نظام ولايي به حساب مي‌آيد.

رييس مجلس خبرگان در پايان افزود: نظام ولايي به تناسب زمان متغير است و ولايت مطلقه فقيه همين است، يعني اجرايي شدن ولايت اشكال مختلف دارد و شايد اگر خود امام در زمان صفويه بودند جور ديگر عمل مي‌كردند. پس اين رمز گستردگي ولايت است كه مي‌تواند با همه شكل‌ها بسازد ولي خودش با اصولش حضور داشته باشد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.092 seconds.